Polityka prywatności

Celem niniejszej Polityki Prywatności jest wyjaśnienie zasad, na jakich przetwarzane są Państwa dane osobowe w Kancelarii Adwokackiej Katarzyny Zych – Wachowiak oraz na stronie internetowej www.zychwachowiak.pl oraz omówienie – w formie pytań i odpowiedzi – podstawowych praw związanych z przetwarzaniem przez nas Państwa danych osobowych.

Kancelaria Adwokacka Katarzyna Zych – Wachowiak dokłada wszelkich starań by chronić powierzone jej dane osobowe przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem przy jednoczesnym poszanowaniu prywatności każdego z użytkowników.

Kto jest Administratorem Państwa Danych?

Administratorem Państwa danych osobowych jest Adwokat Katarzyna Zych – Wachowiak, prowadząca działalność w ramach Kancelarii Adwokackiej (dalej w skrócie „Kancelaria”). Kontakt z nami możliwy jest pod  mailem kontakt@zychwachowiak.pl lub listownie pod adresem: Kancelaria Adwokacka Katarzyna Zych-Wachowiak, ul. 28 czerwca 1956 r. nr 382/64, 61 – 441 Poznań.

Na jakich zasadach Państwa dane osobowe są przetwarzane?

Dane osobowe zbierane przez Kancelarię są przetwarzane na zasadach określonych w przepisach o ochronie danych osobowych, w tym w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”) oraz w polskich przepisach wydanych w związku z RODO, w tym ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Kancelaria zachowuje dane osobowe w poufności i zabezpiecza je przed niepowołanym dostępem osób trzecich na zasadach określonych w wyżej wskazanych aktach prawnych.

Skąd pozyskujemy Państwa dane?

Państwa dane osobowe pozyskujemy głównie od Państwa.

W sytuacji, w której jesteście Państwo klientami Kancelarii lub zwracacie się z pytaniem o możliwość udzielenia porady prawnej, dane te są podawane podczas kontaktu w sprawie świadczenia usług prawnych.

W sytuacji, w której jesteście Państwo naszym kontrahentem (tj. współpracujemy biznesowo), dane te są udostępnione przy okazji kontaktu w sprawie współpracy, a także w całym toku jej realizacji, np. w ramach korespondencji e-mail.

Dane kontaktowe mogliśmy również uzyskać od kogoś w Państwa organizacji (np. poprzez wskazanie Państwa w umowie o współpracy jako osoby odpowiedzialnej za kontakt lub poprzez dodanie do wiadomości (DW) w ramach bieżącej korespondencji), jak również z publicznie dostępnych źródeł (np. CEiDG, Krajowy Rejestr Sądowy).

Jeżeli chcą Państwo dołączyć do naszego zespołu, Państwa dane pozyskujemy w wyniku korespondencji związanej z aplikowaniem na stanowisko, prowadzonej przy zastosowaniu różnych form komunikacji.

W jakim celu przetwarzamy Państwa dane osobowe?

Jeśli są Państwo lub chcieliby Państwo zostać Klientem naszej kancelarii, Państwa dane osobowe będziemy przetwarzać w celu świadczenia naszych usług oraz ich rozliczenia na gruncie podatkowym.

Jeśli są Państwo lub chcieliby Państwo współpracować z nami w relacjach biznesowych, Państwa dane osobowe (np. jako właściciela firmy/instytucji albo pracownika firmy/instytucji) będziemy przetwarzać w celu nawiązania i prowadzenia takiej współpracy.

Jeśli kontaktują się Państwo z nami poprzez e-mail w innych sprawach niż wskazane powyżej, podane dane przetwarzamy w celu związanym z daną korespondencją. Może to być związane zarówno z wykonywaniem przez nas usług, zamawianie określonych świadczeń lub dostaw, rekrutacja, albo inne działanie związane z funkcjonowaniem Kancelarii.

Jakie kategorie danych przetwarzamy?

Na potrzeby świadczonych usług przetwarzamy następujące dane:

  1. Państwa dane kontaktowe (tj. nazwisko, adres zamieszkania/pobytu/ korespondencyjny/ prowadzenia działalności gospodarczej, e-mail oraz numer telefonu);

  2. służbowe informacje kontaktowe (tj. miejsce zatrudnienia, stanowisko, dział i nazwa instytucji); dane rozliczeniowe – niezbędne do wystawienia faktury VAT (NIP, REGON);

  3. treści dostarczane w związku z zakresem powierzonych w ramach współpracy usług (takich jak zdjęcia, artykuły, notatki, wypowiedzi, zapadłe orzeczenia).

Mogą to być również dodatkowe informacje o sobie, które mogli Państwo zawrzeć w formularzu kontaktowym na stronie www.zychwachowiak.pl, korespondencji e-mail lub które mogli Państwo podać w trakcie rozmowy telefonicznej z naszym przedstawicielem, a także udzielone przez Państwa zgody.

Ponadto Kancelaria zbiera również informacje o sposobie korzystania przez Państwa ze strony www.zychwachowiak.pl, w tym numer IP oraz informacje o urządzeniu, z którego Państwo korzystają (np. przeglądarka, rozdzielczość ekranu), jeżeli wyrażą Państwo zgodę na używanie plików cookies. Przez pliki cookies należy rozumieć niewielkie pliki tekstowe powszechnie stosowane w Internecie, przechowywane na Państwa urządzeniu. Dzięki plikom cookies możemy:

1) dbać o sprawne oraz bezpieczne działanie naszej strony – zabezpieczamy ją np. przed działaniem sztucznej inteligencji, robotów (programów, które automatycznie badają zawartości naszej strony);

2) sprawdzać statystyki dotyczące korzystania z naszej strony – budujemy zbiorcze, anonimowe statystyki odwiedzin i działań w naszym serwisie.

Współpracujemy z firmami partnerskimi (usługa Google Analitycs), które mogą umieszczać na Państwa urządzeniach pliki cookies (są to tak zwane cookies podmiotów trzecich, ang. third-party cookies). Podmioty te mogą zbierać informacje o Państwa aktywności na naszej stronie.

W każdej chwili mogą Państwo zmienić zasady wykorzystywania cookies na swoich urządzeniach poprzez wybranie odpowiedniej opcję w ustawieniach przeglądarki:

  • dla Mozilla Firefox pod adresem: https://support.mozilla.org/pl/kb/blokowanie-ciasteczek,

  • dla Internet Explorer pod adresem: http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows- vista/block-or-allow-cookies,

  • dla przeglądarki Microsoft Edge pod adresem: https://privacy.microsoft.com/pl-PL/windows- 10-microsoft-edge-and-privacy,

  • dla przeglądarki Google Chrome pod adresem: https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl ,

  • dla przeglądarki Opera pod adresem: https://help.opera.com/pl/latest/security-and-privacy/,

  • dla przeglądarki Safari pod adresem: https://support.apple.com/pl- pl/guide/safari/sfri11471/mac.

Do czasu ewentualnej zmiany opcji dotyczących plików cookies nasi partnerzy będą korzystać z technologii cookies. Zablokowanie plików cookies może wpłynąć negatywnie na korzystanie z naszej strony.

W odniesieniu do wszelkich witryn, do których łącza znajdują się na Serwisie, a które nie są własnością Kancelarii ani nie podlegają jej kontroli, Kancelaria nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ich zawartość, korzystanie przez Użytkowników z tych witryn ani za obowiązujące w stosunku do nich zasady ochrony poufności informacji.

Na jakiej podstawie prawnej i w jakim zakresie przetwarzamy Państwa dane?

W ramach swojej działalności Kancelaria zbiera i przetwarza dane osobowe:

1) w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Kancelarię – jako administratora danych – tj. w celu świadczenia usług na rzecz klientów, marketingu usług Kancelarii, w tym w celu informowania o wydarzeniach organizowanych przez Kancelarię lub w których Kancelaria uczestniczy oraz o bieżącej działalności Kancelarii (np. w ramach newslettera), a także w celach analitycznych, statystycznych oraz w celu zapewnienia bezpieczeństwa teleinformatycznego związanego z witryną skslegal.pl (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

2) w celu wykonywania umów zawieranych przez Kancelarię z klientami, w tym organizowania szkoleń, w celu współpracy z dostawcami i innymi podmiotami współpracującymi z Kancelarią (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

3) w celu prowadzenia rekrutacji osób zainteresowanych pracą lub współpracą z Kancelarią (podstawa prawna, odpowiednio, art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
Przetwarzamy dane osobowe również w zakresie wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Kancelarii (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. c RODO).

Jak długo Państwa dane będą przez Nas przetwarzane?

Dane osobowe będą przetwarzane, odpowiednio, do czasu zrealizowania właściwych prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Kancelarię jako administratora danych związanych z przetwarzaniem określonych danych, do czasu upływu terminów przedawnienia związanych z umową, z którą jest związane przetwarzanie danych osobowych, lub związanych z przedawnieniem obowiązków wynikających z przepisów prawa, do czasu wniesienia sprzeciwu w zakresie przetwarzania w celach marketingowych. Newsletter oraz inne podobne informacje przesyłamy do czasu wniesienia sprzeciwu w tym zakresie.

Kto jest odbiorcą Państwa danych osobowych?

Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być w szczególności podmioty powiązane bezpośrednio lub pośrednio z Kancelarią, w szczególności w sposób organizacyjny lub osobowy, które miałyby siedzibę w jednym z Państw Członkowskich Unii Europejskiej, a także zewnętrzni dostawcy usług (np. podmioty świadczące usługi IT, inne podmioty przetwarzające dane w imieniu Kancelarii na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych), księgowi, biegli rewidenci i audytorzy, prawnicy, organy administracji, służby państwowe i sądy.

Państwa dane osobowe przetwarzane są w siedzibie Kancelarii. Dane osobowe nie są przekazywane do krajów znajdujących się poza Unią Europejską. W razie przekazania danych osobowych do państw trzecich znajdujących się poza UE Kancelaria zastosuje odpowiednie instrumenty mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa Państwa danych osobowych.

Jakie prawa przysługują Państwu w związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych?

Przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się na zasadzie dobrowolności, jednakże w zależności od okoliczności odmowa udostępnienia danych lub żądanie ich usunięcia może uniemożliwić nam np. kontakt w Państwem, przekazywanie Państwu informacji o wydarzeniach i działalności Kancelarii lub wykonanie usługi. Przetwarzanie danych osobowych w ramach świadczenia usług pomocy prawnej uregulowane jest w umowach zawieranych z klientami lub w ogólnych warunkach dot. świadczenia usług prawnych. Przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną np. e-mailem uwarunkowane jest otrzymaniem od Państwa uprzedniej zgody, w tym udzielonej poprzez zapisanie się do newslettera lub poprzez złożenie dyspozycji otrzymywania określonych informacji, w tym tematycznych alertów prawnych.

Zgodnie z zasadami określonymi w przepisach prawnych dotyczących ochrony danych osobowych i w przewidzianym w nich zakresie przysługuje Państwu prawo dostępu do Państwa danych osobowych, prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Niektóre z wskazanych wyżej uprawnień mogą nie przysługiwać w zakresie przetwarzania danych w ramach świadczenia pomocy prawnej.

Jeżeli nie wyrażają Państwo woli, aby Kancelaria przetwarzała Państwa dane osobowe w celach marketingowych, mogą Państwo w każdym czasie zgłosić sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych w tym celu. Jeżeli udzielili Państwo zgody na przetwarzanie danych osobowych, mogą ją Państwo wycofać w każdym czasie, jednakże wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na przetwarzanie danych, które miało miejsce przed jej wycofaniem.

Uprawnienia, o których mowa powyżej mogą Państwo wykonywać poprzez kontakt z nami pod adresem e-mail: kontakt@zychwachowiak.pl lub listownie pod adresem: Kancelaria Adwokacka Katarzyna Zych – Wachowiak, ul. 28 czerwca 1956 r. nr 382/64, 61 – 441 Poznań.
Jeżeli uznają Państwo, że w jakikolwiek sposób naruszyliśmy reguły przetwarzania Państwa danych osobowych, mają Państwo prawo do złożenia skargi bezpośrednio do organu nadzoru (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Skargę należy złożyć bezpośrednio do organu nadzoru na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

Zmiany Polityki Prywatności

Wszelkie zmiany wprowadzane przez nas do Polityki Prywatności w przyszłości będą publikowane w witrynie www.zychwachowiak.pl, będą obowiązywać wyłącznie na przyszłość i wejdą w życie po zaakceptowaniu zmodyfikowanej polityki prywatności, o której zostaną Państwo zawiadomieni w drodze pojawiającego się okna (pop-up window). O ile to możliwe, uprzejmie prosimy o regularne sprawdzanie naszej witryny w celu sprawdzenia aktualizacji naszej Polityki Prywatności.
Wersja z dnia: 21 stycznia 2025 roku

Scroll to Top